|
Tatanka została powołana do życia pewnego grudniowego wieczoru w 1994 roku. Krzysiek Jakubowski - programista, pokazał wczesną wersję swojej pierwszej gry na platformę PC koledze Michałowi Sokolskiemu, który eksperymentował wtedy z grafiką komputerową.
Postanowiliśmy założyć nieformalną grupę zajmującą się tworzeniem aplikacji mających za zadanie dostarczanie rozrywki. Wkrótce w zakres naszych zainteresowań weszły szeroko pojęte multimedia oraz internet. Pole naszego działania stanowiły zarówno projekty komercyjne jak i zupełnie darmowe czy nawet zahaczające o underground - tzw. demoscenę. W krótkim czasie w szeregi grupy zaczęły wstępować osoby o podobnych zainteresowaniach i różnych profesjach. Stworzyliśmy razem wiele ciekawych produkcji i zaczęliśmy odnosić pierwsze sukcesy. Pojawiało się coraz więcej zleceń komercyjnych, o coraz większym stopniu złożoności, przy których pracowali członkowie Tatanki.
W maju 2000 roku, w cztery osoby: Anna Esz, Krzysztof Jakubowski, Zbigniew Ledwoń, Michał Sokolski, zadecydowaliśmy o założeniu spółki. Dodatkowo kilka osób z szeregów Tatanki od razu podjęło z nami współpracę na nowych zasadach.
|